جستجو
دسته بندی ها

کیف پول تتر



همه چیز درباره کیف پول تتر

در ابتدا لازم است که در مورد خود تتر اطلاعاتی کسب کنیم تا بتوانیم کیف پول تتر را به صورت کامل و کاربردی درک کرده و به صورت کامل بشناسیم.

تتر چیست؟

تتر (Tether) یک ارز دیجیتال با ثبات یا همان استیبل کوین است .می‌توان تتر (USDT) را یکی از ارزهای محبوب دیجیتالی که در سال 2014 به بازار آمد و با دلار آمریکا برابری می‌کند معرفی کرد.  تتر به دلار وابسته است چرا که ایده اصلی تتر فراهم سازی یک ارز ثابت مانند دلار بوده است. هر توکن آن با اختلافی بسیار کم برابر با 1 دلار آمریکا است.

تتر به منظور گزینه‌ای برای واریز و برداشت کار می‌کند و به عنوان یک واحد تجاری بسیار محبوب در بین مبادلات اصلی شده است چرا که استفاده در محاسبه سود و زیان معامله کنندگان را آسان می‌کند.

تتر توسط چه کسی ساخته شد؟

تتر به دست TETTHER HOLDING LIMITED یا به اختصار THETHER LIMITED کنترل می‌شود. مدیر مالی جیانکارلو دوازینی و مشاور عمومی SUART HOEGNER، مدیر عامل شرکت JL VAN DER VELDE است. تیم BITFINEX صرافی بزرگ ارزهای رمزنگاری شده تتر را راه‌اندازی کرد.

دلیل استفاده گسترده از تتر چه چیزی است؟

از تتر به دلیل ثباتی که برای محافظت در مقابل نوسانات بازار دارد استفاده می‌شود و به دلیل اینکه هر توکن USDT برابر با یک دلار است، نگه داشتن سرمایه در تتر باعث می‌شود تا از نوسانات بازار رمزنگاری در امان باشد. به همین سبب قسمت بزرگی از معاملات بیت کوین در تتر صورت می‌گیرد.

تتر چگونه کار می‌کند؟

تتر در آغاز کار با استفاده از بلاک چین بیت کوین روی پلتفرم Omni عرضه شد و بعداً برای سرعت پذیرش نسخه های دیگری از آن روی بلاک چین های اتریوم و ترون به وجود آمد.

Tether روی سه پلتفرم مختلف قابل استفاده است که عبارتند از:

  1. پلتفرم Omni
  2. بلاک چین اتریوم (Ethereum)
  3. بلاک چین ترون (Tron)

به توکن هایی که روی بلاک چین اتریوم عرضه می‌شوند، توکن ERC20 و توکن هایی که روی بلاک چین ترون هستند، توکن TRC20 گفته میشود.

این سه نوع تتر با یکدیگر سازگار نیستند و قابلیت ارسال به آدرس های یکدیگر را ندارند. اگر  قصد انتقال تترهای خود به کیف پولی دیجیتال را دارد، ابتدا باید بدانید که از کدام یک از این سه نسخه تتر استفاده می‌کند؛ یعنی اگر با استفاده پلتفرم اتریوم تترهای خود را ارسال می‌کنید، باید حتما به آدرسی در کیف پول خود که مربوط به توکن‌های ERC20 تتر است ارسال کنید.

 

کیف پول تتر چیست؟

در واقع تتر همان دلار دیجیتالی است، در این راستا به جای نگه داشتن دارایی‌تان در کیف پول فیزیکی خود، آن را به صورت ارز دیجیتالی بر روی یک والت مجازی نگه‌داری می‌کنید. این نوع والت‌ها در قالب یک اپلیکیشن در موبایل، وب سایت و یا دسکتاپ در هر زمان و مکان قابل استفاده شما است. اما برخی از بهترین کیف پول‌های تتر وجود خارجی دارند و سخت افزار هستند که برای افزایش امنیت مورد استفاده تریدرهای حرفه‌ای قرار می‌گیرند.

انواع کیف پول‌های تتر

به طور کلی والت‌های ارز دیجیتال را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد:

والت‌های سرد Cold Wallets:

به شکل سخت افزاری است و دارایی دیجیتال شما را به دور از اینترنت و مجازی نگه می‌دارند به همین سبب از نظر امنیت از دیگر والت‌ها برتری دارد، اما باید این را در نظر داشت که استفاده از این نوع والت‌ها بسیار دشوار است و برای استفاده از آن حتما باید یک گجت مانند فلش مموری همراه داشته باشید .

والت‌های گرم Warm Wallets:

این والت‌ها بهترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های کیف پول‌های سرد و گرم تتر را دارا هستند یعنی هم به اینترنت متصل می‌شوند ولیکن اکثر دارایی کاربر را در محلی به دور از اینترنت و مجازی نگه می‌دارد تا امکان دسترسی هکرها به آن کاهش یابد.

والت‌های داغ Hot Wallets:

این والت همیشه به اینترنت متصل بوده و همین سبب می‌شود در معرض خطر حملات سایبری و هک شدن قرار داشته باشد. مزیت اصلی این والت سهولت در استفاده از آن است زیرا در قالب اپلیکیشن موبایل، وب سایت و دسکتاپ قابل دانلود نمودن نصب کردن و استفاده است.

اما پیش از انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال موظف هستیم یک سری از فاکتورها را در نظر داشته باشیم:

امنیت: امنیت مهم‌ترین عامل در انتخاب نمودن یک کیف پول ارز دیجیتال است به همین دلیل کیف پولی که دارای تایید هویت دو مرحله‌ای باشد از نظر ایمنی بسیار مناسب شما است.

سازگاری دستگاه: قبل از انتخاب کیف پول ارز دیجیتال مورد نظر خود سازگاری آن با وسیله هوشمند و گوشی موبایل خود در نظر بگیرید سپس نصب و استفاده کنید بنابراین ارز دیجیتال تتر بر روی سه پلتفرم موجود و قابل اجرا است.

رابط کاربری: یکی از مواردی که پیش از استفاده از کیف پول تتر باید در نظر داشت این است که این والت مناسب افراد مبتدی و تازه‌کار است و یا مناسب افراد حرفه‌ای است.

کلیدهای خصوصی: تنها شخصی که باید روی کلیدهای خصوصی شما نظارت و به آنها دسترسی داشته باشد فقط خود شخص شما هستید.

برترین کیف پول‌های تتر

کیف پول مای اتر والت My EtherWallet

مای اتر والت یکی از سازگارترین و برترین کیف پول های Tether پس از انتقال به بلاک چین اتریوم است. مای اتر والت یک کیف پول مرورگر وب است که حتی برای سهولت استفاده کاربر امکان افزودن افزونه کروم را نیز فراهم می کند. از آنجا که MEW از امنیت بالایی برخوردار است ، کیف پول های سخت افزاری مانند Trezor و Ledger Mew را در کیف پول خود ادغام کرده اند. این ویژگی MEW آن را به یکی از محبوب ترین انتخاب ها در بین دارندگان کیف پول سخت افزاری تبدیل کرده است. حتی این ویژگی را دارد که به شما امکان می دهد کیف پول کاغذی ایجاد کنید یا کلیدهای خصوصی خود را ذخیره کنید.

کیف پول اومنی والت OmniWallet

اومنی والت به عنوان کیف پول وب Tether اصلی در نظر گرفته شده است ، که کنترل کاملی بر کلیدهای خصوصی شما ارائه می دهد ، که اساساً یک محافظ برای دارایی USDT شما است. معاملات USDT در پروتکل Omni کاملاً تثبیت شده است که به شما دسترسی اولیه بازار می دهد زیرا خرید و فروش در اوقات حساس در بلاکچین اتریوم با رمزهای ERC20 آسان تر می شود. یک اشکال این است که ممکن است گزینه خوبی برای مبتدیان نباشد زیرا رابط کاربری آن چندان آسان نیست.

کیف پول تتر TetherWallet

شما می توانید از طریق پورتال آنلاین آنها به کیف پول رسمی Tether دسترسی پیدا کنید اما این مورد توسط بسیاری پیشنهاد نشده است زیرا در سال 2017 با از دست دادن 31 میلیون USDT Tether یک حادثه هک را تجربه کرده است. این کانال گرچه یک کانال اصلی است که می توانید USDT خود را به دلار واقعی آمریکا تبدیل کنید و بالعکس. پس از هک ، Tether ثبت نام های جدید را متوقف کرد و کیف پول را آفلاین کرد. اشکال این است که حتی در مورد کیف پول رسمی ، هرگز هیچ تضمینی برای ایمن بودن وجوه شما وجود ندارد.

کیف پول کوینومی Coinomi

کوینومی یکی از قدیمی ترین کیف پول های رمز ارز چند زنجیره ای چند پلتفرمی است که بیش از 2.5 میلیون کاربر به آن اعتماد دارند. این یک کیف پول سلسله مراتبی است که پشتیبانی محلی از بیش از 125 بلاکچین و 1770 رمز را ارائه می دهد و قوی ترین استانداردهای امنیت و حریم خصوصی را پیاده سازی می کند. از تنظیمات چند دانه پشتیبانی می کند و هر عبارت seed می تواند متناسب با مورد استفاده ، تنظیمات رمزگذاری مخصوص به خود را داشته باشد. هیچ وقت اطلاعات کاربری توسط Coinomi جمع آوری نمی شود ، در حالی که آدرس های IP کاربران برای حفظ حریم خصوصی کاملاً مبهم است. Coinomi یکی از اولین کیف پول هایی بود که segwit بومی را برای BTC و 14 بلاکچین دیگر ارائه داد و کاربران می توانند با کلیک یک دکمه بین segwit بومی ، سازگاری یا فرمت های آدرس قدیمی را تغییر دهند. کاربران از کنترل کامل هزینه های معامله و UXTO های خود در Coinomi لذت می برند در حالی که رابط کاربری آن به عنوان یکی از بصری ترین موارد موجود در فضا شناخته می شود که هم برای کاربران اول وقت و هم برای کاربران پیشرفته مناسب است. Coinomi به بیش از 25 زبان ترجمه شده است و همچنین دارای 175 نمایندگی فیات است.

کیف پول اگزودوس Exodus

Exodus یک کیف پول ارز رمزنگاری شده است که برای ذخیره USDT مناسب است. Exodus تقریباً از ده ارز رمزنگاری شده از جمله Tether ، Bitcoin ، Ethereum ، Dash ، Litecoin ، Zcash پشتیبانی می کند. Exodus یکی از بهترین کیف پول های Tether برای مبتدیان است زیرا دارای رابط کاربری آسان با ویژگی های بسیار خوب طراحی شده است. معاملات از طریق شبکه رمزنگاری می تواند از طریق کیف پول Exodus مستقیماً در جایی انجام شود که هزینه تراکنش به شبکه و نه Exodus پرداخت می شود.

کیف پول لجر  Ledger 

لجر یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری برای ایمن سازی و ذخیره سازی توکن های Tether است. حتی اگر دستگاه شما به سرقت رفته یا رمز ورود را فراموش کرده باشید ، می توانید بازیابی کنید. Ledger Nano یکی از امن ترین کیف پول های دنیای ارزهای رمزنگاری شده است. یکی از مشکلات لجر این است که کمی گران قیمت است اما ارزش آن را دارد.

 

 

نظر به اینکه مطالب بالا ترجمه از منابع انگلیسی می باشد ، لذا مسئولیت بررسی وضعیت تحریم، احتمال مسدود بودن کاربران ایرانی، اطمینان از سلامت سرویس دهی و اعتبارسنجی والت ها به عهده‌ی شما می باشد. لذا ضروریست قبل از استفاده از والت های معرفی شده به دقت آن ها را مورد بازبینی قرار دهید.