جستجو
دسته بندی ها

بیت کوین کش چیست؟



بیت کوین کش چیست؟

بیت کوین اولین بار تقریبا 9 سال پیش ظاهر شد و هم چنان قوی است. این روزها نه تنها اولین، بلکه گران ترین، پایدارترین و محبوب ترین کریپتو کارنسی  است اما کامل نیست. یکی از بزرگترین مسائل برای کریپتو کارنسی  بحث مقیاس پذیری آن است. اندازه  تراکنش های یک بلوک  با ایجاد بیت کوین محدود به یک مگابایت بود. این محدودیت موجب تاخیر زیادی در زمان پردازش معاملات و محدودیت تعداد معاملات انجام شده در شبکه می شود.بیت کوین کش متفاوت از نسخه های دیگر، اندازه بلوک ها را از یک مگا بایت  تا هشت مگابایت افزایش داده است. هدف کلی این است که تعداد تراکنش هایی را  شبکه را افزایش دهد و امیدوار است بیت کوین کش  بتواند با حجم معاملاتی که صنایع غول پیک مانند PayPal و Visa در حال پردازش هستند رقابت کنند.

dd

بیت کوین کش  در اگوست 2017 راه اندازی شد و از آن زمان یکی از موفق ترین شاخه های بیت کوین شده است.

 

ماجرای هارد فورک

در واقع محدودیت یک مگابایت  اندازه هر بلوک  برای کاهش احتمال ایجاد هرزنامه ها و حملات DDoS انجام شد. در صورت عدم وجود تراکنش های بسیار این محدودیت تاثیری بر روند کار ندارد.همانطور که بیت کوین بیشتر و بیشتر محبوب شد، محدودیت سبب ایجاد  انباشت بلوک ها طی گذر زمان شد. اوضاع در ماه مه 2017 از دست خارج بود، و بعضی از کاربران اعلام شده بود که برای تأیید تراکنش تا 4 روز باید منتظر بمانند.کاربران برای تأیید سریعتر، راهی جز پرداخت هزینه های معامله بالاتر را  نداشتند، اما این کار اساسا بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت بی فایده میکرد، مخصوصا در معاملات کوچکتر. مثلا، پرداخت هزینه برای یک ساندویچ یا یک فنجان قهوه با BTC به سادگی قابل اجرا نبود، زیرا یک فنجان قهوه 3 دلار بود اما هزینه تراکنش بیش از 15 دلار می شد.

جامعه بیت کوین با دو راه حل ممکن برای این وضعیت روبه رو شد: بیتکوین نامحدود و Segregated Witness (SegWit).

Bitcoin Unlimited محدودیت اندازه بلوک را به طور کامل از بین میبرد. بسیاری از ماینرها به این راه حل علاقه مند بودند، چرا که عدم محدودیت اندازه بلوک علاوه بر جلوگیری از  انباشت بلوک ها ، هزینه کل ماینرها را نیز برای هر بلوک افزایش می دهد.

با این حال، بسیاری از توسعه دهندگان مخالف این پیشنهاد بودند،چرا که  اجرای آن منجر به حذف ماینرهای کوچک   خواهد شد، که به نوبه خود می تواند منجر به تمرکز شبکه تحت شرکت های ماینینگ بزرگ شود. راه حل بعدی Segregated Witness به اینصورت بود که برخی از اطلاعات را در فایل های جداگانه خارج از بلاک چین ذخیره کند. توسعه دهندگان ادعا کردند که حجم زیادی از فضای ذخیره سازی را آزاد می کند،  تراکنش ها در بلوک ها بیشتری جا می گیرند و زمان تأیید به طور قابل توجهی کاهش می یابد. اما بسیاری از مردم اعتقاد داشتند که در مقایس با روش Bitcoin Unlimited این روش موقتی است.

در نتیجه یک پروتکل  به نام SegWit2x توسعه یافت. راه اندازی این پروتکل به معنای ذخیره برخی از اطلاعات خارج از بلاک چین و همچنین افزایش محدودیت اندازه بلوک به دو مگابایت است. این پروتکل در 1 آگوست 2017  با 95 درصد رای ماینرها اجرا شد. برای بسیاری از افراد، این کار به معنای به تعویق انداختن مشکل به جای حل آن بود.

به علاوه این تصمیم  برای کسانی که بیت کوین را  یک فرصت سرمایه گذاری و نه یک سیستم پرداخت می دانند  ایجاد شده است.

 سپس در طی کنفرانس بیت کوین در Arnhem، هلند، اولین پروتکل بیت کوین کش به نام بیت کوین ABC توسط Amaury Séchet، مهندس سابق  فیس بوک اعلام شد.

Séchet و تیم توسعه دهندگانش تصمیم گرفتند پروتکل SegWit2x را رها کنند و محدودیت اندازه بلوک را تا هشت مگابایت افزایش دهند. به سبب تغییرات اساسی نیازمند تقسیم شدن از شبکه اصلی بیت کوین بود و  اعلام شد که هاردفورک در تاریخ 1 آگوست 2017 اتفاق خواهد افتاد.

 هارد فورک تنها روش شناخته شده در حال حاضر برای توسعه دهندگان برای به روز رسانی نرم افزار بیت کوین است. توسعه دهندگان شبکه را تجزیه می کنند و بلاک چین جدید با قوانین جدید تغییر می کند. نسخه اصلی و فورک شده کریپتو کارنسی  ها تا زمانی که تقسیم رخ بدهد بلوک های یکسانی دارند. بعد از آن این دو شبکه به  مستقل می شوند.

پس از جداسازی، هر کسی که بیت کوین از قبل از هارد فورک داشت،به همان مقدار بیت کوین کش   دریافت کرد.کریپتو کارنسی  جدید به سرعت توسط سرمایه گذاران پذیرفته شد،و تا پایان روز اول ، بیت کوین کش  سومین کریپتوکارنسی بعد از بیتکوین و Ethereum از لحاظ سرمایه گذاری بازار شد.

بیت کوین کش از بیت کوین ارزانتر است؟

در جواب باید بگوییم بله. هزینه های در حال افزایش  معاملات بیت کوین یکی از دلایل اصلی شروع بیت کوین کش  بود. آزمایش ساده ای که در دسامبر 2017 انجام شد، نشان داد که یک معامله نقدی بیت کوین کش  99.56 درصد ارزان تر از معادل آن در شبکه بیت کوین بود.

در پایان سال 2017، مردم به طور متوسط مبلغ 28 دلار برای تراکنش های بیت کوین خود پرداخت کردند. یک نفر حتی ادعا کرد که مجبور بود 16 دلار کارمزد برای ارسال 25 دلار بیت کوین بپردازد.

انتقادهای هارد فورک

در دنیای کریپتوکارنسی، هاردفورک همیشه یک رویداد دردسر ساز است. بسیاری از مردم معتقدند که این مسئله در تضاد با اصل عدم تغییرپذیری بلاک چین ها و اصل "کد قانون است" می باشد.هنگامی که هارد فورک خاصی ظاهر می شود، بسیاری از منتقدان نگران هستند که قدرت کامپیوتر مورد نیاز برای پردازش بلوک های بزرگتر، ماینرهای  کوچکتر را خارج کند، که ممکن است قدرت تصمیم گیری در دست شرکت های بزرگ با تجهیزات بهتر متمرکز شود.در نهایت، هر کسی که بیت کوین هایش را قبل از تقسیم نگه داشته، مقدار معادلی  بیتکوین کش دریافت کرده است که برخی از مردم اظهار کردند که تقسیم چیزی جز یک سیاست اقتصادی نیست. در حقیقت، هاردفورک،  یک مسئله را دو بار انجام می دهد، زیرا دو تراکنش را از یک کیف پول با استفاده از یک مجموعه از کلیدهای ممکن بررسی میکند.

راجر ور کیست؟

راجر ور یک سرمایه گذار برجسته و یک  پیشگام بیت کوین است. او بیش از یک میلیون دلار در استارت آپ های مختلف خارج از بیت کوین سرمایه گذاری کرده است، از جمله Ripple، Z.Cash، Blockchain.com، Bitpay، Purse.io و Kraken. او همچنین مدیر اجرایی bitcoin.com و یکی از پنج سرمایه گذار بیتکوین است. او همچنین بیش از 1 میلیون دلار بیت کوین نیز اهدا کرده است. ور بیکوتین را ب وسیله ای برای رسیدن به آزادی اقتصادی می بیند. در جامعه کریپتوکارنسی، اوبه عنوان بیت کوین Jesus شناخته می شود.با این حال، امروزه راجر ور از بیت کوین کش  حمایت می کند. در مصاحبه اخیر ور توضیح داد بیت کوین کش  به عنوان "بیت کوین واقعی"  در آینده نزدیک سرمایه بازار بزرگتر، حجم تجارت و پایگاه کاربران را افزایش خواهد داد. وی همچنین ذکر کرد که  اکثریت کریپتوکارنسی های خود را در بیت کوین کش ، که احتمالا بزرگترین شاخص دارایی او است را حفظ می کند.

 

آیا باید در بیت کوین کش سرمایه گذاری کنیم ؟

مدت زمان زیادی از ظهور بیتکوین کش نگذشته است اما در حال حاضر یک کریپتوکارنسی بسیار قوی شناخته شده است. در حال حاضر، چهارمین کریپتوکارنسی از لحاظ سرمایه گذاری در بازار است، که بعد از بیت کوین، اتریوم و ریپل قرار گرفته است.همچنین دومین کریپتوکارنسی از لحاظ ارزش در جهان  است که در تاریخ 22 ژانویه 2018 که مبلغ 1623 دلار برای یک BCH دست پیدا کرد.

بیت کوین کش  به بسیاری از افراد پاسخ  تمام شک ها و اشتباهات در بیت کوین را می دهد و  و روز به روز مخاطبان جدیدتری را به خود جلب می کند.به طور کلی، هر حرکت سرمایه گذاری و تجاری شامل ریسک است، شما باید قبل تصمیم گیری تحقیق انجام دهید.

 

آیا قیمت بیت کوین کش وابسته به قیمت بیت کوین است؟

بیت کوین کش  یک کریپتوکارنسی کاملا مستقل است، بنابراین قیمت آن وابسته به بیت کوین  نیست. با این حال، باید توجه داشته باشید که بیت کوین هنوز کریپتوکارنسی کلیدی غالب جهان است، بنابراین اگر نوسان کند، اکثریت مطلق دیگر کریپتوکارنسی ها، به احتمال زیاد دنباله رو آن خواهند بود.

 

چگونه از بیت کوین کش استفاده کنم؟

بسیاری از مبادلات کریپتوکارنسی ها در حال حاضر در  بیت کوین کش  گردآوری شده اند بنابراین شما می توانید ارسال، دریافت، خرید و فروش انجام دهید .ممکن است که بازرگانان شروع به استفاده از بیتکوین کش کنند. با این حال، در حال حاضر، بیت کوین کش  توسط اکثریت مطلق فروشندگان، حتی کسانی که قبول  بیت کوین را قبول دارند پذیرفته نمیشود.

در حال حاضر بهترین استفاده از بیت کوین کش سرمایه گذاری آن می باشد.